INFUSE: Integrating Finno-Ugric Studies in Europe

 

Kutatásvezető:

Sipőcz Katalin, egy. docens

Tagok:

Bakró-Nagy Marianne (Prof. Em.)

Szeverényi Sándor (egy. adj.)

 

Honlap: http://www.infuse.finnougristik.uni-muenchen.de/index.html

https://www.facebook.com/infusefinnugor/?fref=ts

 

Az SZTE Finnugor Tanszéke is résztvevője annak az Erasmus+ projektnek, melynek keretében 8 egyetem (Bécs, München, Hamburg, Uppsala, Helsinki, Turku, Tartu és Szeged) finnugor szakos képzése kapcsolódik össze, hogy nemzetközi keretekben sokoldalúbb és minőségibb képzést nyújtson az uráli nyelvek tanulását és kutatását választó hallgatóknak. Az INFUSE nevezetű projekt (Integrating Finno-Ugric Studies in Europe) a 2015/16-os tanévben kezdődött és 3 éven át tart. (Ezt megelőzően - 2013-tól - szintén Erasmus támogatással közös finnugor téli egyetemek szervezésében vett részt a szegedi tanszék.)

A projekt keretében a résztvevő tanszékek/intézetek saját speciális oktatási és kutatási területüket kínálják a közös program számára, melynek három fő formája jelenik meg: téli egyetem, nyári egyetem és e-learning kurzusok. A téli és nyári egyetem egyhetes koncentrált tanulási forma, melyen nyelvtanfolyamok, workshopok, előadások és a diákok prezentációi egyaránt helyet kapnak. Az e-learning kurzus pedig voltaképpen az aktuális nyári és téli egyetem tematikáját készíti elő. A képzéseken BA, MA és PhD hallgatók vesznek részt, az elvégzett kurzusokat minden résztvevő tanszék elfogadja és beszámítja a hallgatók tanulmányi programjába.

Mikor alakult: 2013

Pályázati támogatás: Erasmus+

Konferenciák:   2nd winter school for Finn-Ugric Studies 2014 „Lexicology, Lexical Typology and the Finno-Ugric/Uralic Languages” - Summer Workshop. 2016. URL: http://www.infuse.finnougristik.uni-muenchen.de/summer-workshops/szeged-2016/index.html

Friss Hírek

Friss Hírek RSS

cikk_boritokepek_11

Az Angol-Amerikai Intézet által szervezett 7. angol tanulmányi verseny első, online fordulóján 81 diák vett részt a régió 16 középiskolájából. A második, szóbeli fordulón 9 diák vállalta a megmérettetést: április 20-án előadták prezentációikat és ugyanitt kiderült az is, ki és milyen eredményt ért el az intézet régi hagyományokkal rendelkező versenyén.