MTA-SZTE Iskolai Kudarcok Megelőzése Kutatócsoport


Kutatásvezető: Kasik László tanszékvezető egyetemi docens


Kutatási téma:

Az iskolai kudarccal kapcsolatos eddigi, főként külföldi vizsgálatok eredményei rámutattak arra, hogy egy igen komplex (kognitív, érzelmi, motivációs, társas, szociokulturális) jelenségről van szó, melynek egyéni és rendszerszintű kezelése kizárólag e komplexitás figyelembevételével lehet hatékony és eredményes. Az MTA-SZTE Iskolai Kudarc Kutatócsoport (IKUKU) egyik célja a kudarcok okainak, kialakulásának, megjelenési formáinak és más jelenségekkel (pl. megküzdés, kiégés, tanulmányi teljesítmény) való kapcsolatának feltárása általános iskolai (7–14 éves) tanulók körében négyéves longitudinális vizsgálat keretében. Az iskolai lemorzsolódás egyik fő okának tekintett iskolai kudarc természetének vizsgálata mellett cél a tanulói erősségek, erőforrások feltárása is egyéni és társas szinten egyaránt. A mindezekről szerzett – gyerekektől és pedagógusoktól származó – információk nagymértékben segítik majd a kudarcok csökkentéséhez és megszüntetéséhez segítséget nyújtó iskolai fejlesztőprogram kidolgozását és megvalósítását, valamint egy pedagógus-továbbképzés és egy pedagógusoknak szánt módszertani segédanyag létrehozását.


Mikor alakult: 2021.


Pályázati támogatás: Magyar Tudományos Akadémia Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program (2021-2025)


Ideiglenes honlap: https://mta.hu/kozoktatas-fejlesztesi-kutatasi-program/mta-szte-iskolai-kudarcok-megelozese-kutatocsoport-111638


Friss Hírek

Friss Hírek RSS

cikk_boritokepek_11

Az Angol-Amerikai Intézet által szervezett 7. angol tanulmányi verseny első, online fordulóján 81 diák vett részt a régió 16 középiskolájából. A második, szóbeli fordulón 9 diák vállalta a megmérettetést: április 20-án előadták prezentációikat és ugyanitt kiderült az is, ki és milyen eredményt ért el az intézet régi hagyományokkal rendelkező versenyén.